Her kan du læse vores købs- og leveringsbetingelser for Erhvervskunder.
Hvis du ønsker at læse vores købs- & leveringsbetingelser for privatkunder , klik her.
Følgende vilkår og betingelser gælder for alle ordrer afgivet af kunden (herefter også benævnt "dig") hos Beltton AB (Reg. nr. 556446-8105 ), herefter benævnt "Beltton", "os" eller "vi", på Belttons hjemmesider, via e-mail, telefon eller anden kontakt (samlet benævnt "hjemmesiden").
Priser
Priser angivet på Hjemmesiden er angivet eksklusiv moms eller inklusive moms afhængigt af det valg, som kunden af Hjemmesiden har foretaget. Uanset hvordan priserne vises på Hjemmesiden, er priserne inklusive moms og eventuelle andre omkostninger altid sammenlagt, før købet gennemføres.
Betalingsmuligheder for erhvervskunder
Svensk/dansk/norsk registrerede virksomheder, kommuner og statslige instanser betaler via Belttons egne fakturaer eller med kort via Shopify Payments ved bestilling. Mulighederne præsenteres i kassen, blandt andet tilbydes fakturaer for 30 dage og kortbetaling.
Ved valg af betaling med faktura vil der blive foretaget en kreditkontrol af Wulff. Bemærk, at der foretages kredittjek efter ordreafgivelse og ordrebekræftelse er modtaget. Efter at et kredittjek er gennemført, kan din anmodning blive afvist, og du vil derefter blive tilbudt andre betalingsmuligheder.
For ordrer over SEK 50.000 kan vi kræve en forudbetaling på 50 % af ordren før levering.
Der er også mulighed for forudbetaling og betalings-/kreditkort ved visse typer køb efter aftale med kundeservice.
Bestilling
Hos Beltton kan du bestille produkterne via Hjemmesiden, e-mail eller via kundeservice på 0155-29 26 00.
Levering
Beltton lagerfører de fleste af de produkter, der vises på hjemmesiden. Produkter, der er på lager, afsendes normalt inden for det angivne antal arbejdsdage. Hvis leveringstiden skulle afvige herfra, giver Wulff dig som kunde besked, forudsat at du har indtastet en korrekt e-mailadresse. I tilfælde af forsinkelse har du ret til at fortryde købet uden ekstra omkostninger, forudsat at din ordre refererer til produkter inden for det almindelige sortiment. Hvis leveringstiden afviger væsentligt mellem forskellige produkter, forbeholder vi os retten til at opdele din levering.
Forsendelse
Beltton bruger DB Schenker som hovedfragtmand til at håndtere forsendelser. Andre forsendelsesmuligheder kan også forekomme afhængigt af produktets design og modtagerens placering. Forsendelsesmuligheder, der tilbydes, omfatter agenter, firmapakker og palleforsendelser. Fragtgebyret afhænger af produktets pris og art og præsenteres før købet gennemføres.
Transportskader
Hvis produktet er bortkommet, eller du ved modtagelsen opdager, at forsendelsen er beskadiget under transporten, beder vi dig i første omgang anmelde dette til speditøren. Bemærk! Fra datoen for modtagelse af levering skal transportskader anmeldes inden for 7 dage . Du kontakter derefter vores serviceafdeling på support@beltton.se og indtast dit sagsnummer fra speditøren.
Forsendelse til udlandet
Vi kan efter anmodning sende til andre lande end Sverige, Norge og Danmark. Send os venligst din anmodning til info@beltton.se. Europæiske virksomheder med et gyldigt momsnummer skal ikke betale den svenske moms. Vi vil uden undtagelser kræve forudbetaling eller kreditkortbetaling. Vi forbeholder os retten til at nægte salg til udlandet.
Fortryder køb
For pakker, der ikke indløses af Kunden inden for den angivne ventetid, forbeholder vi os retten til at opkræve kunden for forsendelsesgebyret, speditørens returforsendelse til Beltton samt et administrationsgebyr. Dette gælder selvom Beltton har sendt produktet til kunden "gratis".
Tilfreds kunde-garanti - 30 dage
Vi ønsker, at du som kunde har mulighed for at undersøge de produkter, du har købt hos os. Derfor giver vi dig 30 dages kundetilfredshedsgaranti. Hvis du har til hensigt at bruge garantien, vil vi gerne have, at du giver os besked hurtigst muligt, dog senest inden for 30 dage efter modtagelse af produktet og gem den originale emballage. For at vi kan godkende din returnering i overensstemmelse med kundetilfredshedsgarantien, skal visse kriterier være opfyldt.
Tilfreds kundegarantien gælder kun ved køb gennem netbutikken.
Fortrydelsesretten gælder ikke for visse produkter:
-
Made-to-order produkter.
-
Specialdesignede produkter, såsom stole med en anden farve end sort eller produkter, der ikke er en del af vores faste sortiment.
-
Varer, der på grund af deres beskaffenhed ikke kan tages retur, eller som hurtigt kan forringes eller blive for gamle.
-
Made-to-order varer, store dokumentmakulatorer, lysmaster og produkter, der koster over SEK 20.000
For B2B gælder åbent køb for ordrer på op til tre ens produkter. Hvis du er interesseret i større ordrer, anbefaler vi, at du bestiller en prøve og test inden du bestiller større mængder.
Såfremt varen bliver undersøgt mere, end der anses for tilstrækkelig og/eller er beskadiget, har vi ret til at foretage en værdiforringelse på op til 100 %. Alt muligt tilbehør, brugsanvisninger osv. skal følge med returen. Husk at pakke varen godt ind – da du selv står for returfragten til os. Den originale emballage er altid den bedste beskyttelse. Hav ikke tape eller andet, der ødelægger den originale emballage, som skal pakkes i en yderkarton, når den sendes til os.
Kontakt support@beltton.se for mere information. Kreditering eller tilbagebetaling sker normalt inden for 10 bankdage efter godkendt returnering. Når du vælger at bruge kundetilfredshedsgarantien, er du som kunde ansvarlig for fragten til dig som kunde og tilbage til Beltton, denne kan købes hos os. Bemærk venligst, at vi ikke kan afhente pakker fra agenter eller med anbefalet post. Vi accepterer kun returneringer, der sendes med erhvervspakker som anvist af vores serviceafdeling.
Garanti og reklamation
Garanti
Beltton er ansvarlig for at hjælpe kunden i forbindelse med et garantikrav, forudsat at produktet er købt hos os. De fleste produkter i vores sortiment er dækket af en 1 til 10 års producentgaranti. Længere garantiperioder kan også gælde for visse produkter. Garantiperioder og betingelser kan læses på den enkelte producents hjemmeside, bemærk at betingelserne kan være forskellige mellem privatpersoner og virksomheder. Bemærk også, at nogle producenter tilbyder en udvidet garantiperiode, hvis du registrerer dit produkt på deres hjemmeside. I første omgang vil produktet blive repareret, men der kan også ske ombytning, hvis omkostningerne til reparation bliver urimeligt høje.
Fejl på grund af følgende årsager er normalt ikke dækket af producentens garanti:
-
Et uheld efter du har modtaget produktet
-
Forsømme
-
Unormal brug
-
At du ikke har fulgt pleje- og serviceanvisningerne
Klager over erhvervskøb Når du handler som iværksætter, eller bruger et firmanavn på kvitteringen, er købeloven (1990:931) gældende. Efter denne lov har køber 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter kun fabrikationsfejl. Ved reklamation er det dig som køber, der skal påvise og sandsynliggøre, at der er tale om en fabrikationsfejl. Hvis du ønsker at bruge din garanti eller reklamere for dit produkt, så kontakt serviceafdelingen på support@beltton.se , så hjælper vi dig med at oprette en sag. Angiv dit ordrenummer og en kortere fejlbeskrivelse for hurtigere behandling.
Bestride Hvis du er utilfreds med dit køb eller håndteringen af din sag, anbefaler vi, at du først kontakter vores kundeservice på mail eller telefon. Hvis vi ikke kan blive enige, skal en tvist, der udspringer af denne aftale, afgøres i henhold til svensk lov og af en svensk domstol.
Personlig data
Alle personoplysninger, som du afgiver til Beltton, håndteres i overensstemmelse med Belttons politik for information om behandling af personoplysninger. Efter du har gennemført dit køb hos Beltton, kan din e-mailadresse og mobilnummer blive brugt til direkte markedsføringsformål. Du har altid ret til at nægte direkte markedsføring ved at afmelde dig mails via linket i den besked, du har sendt til dig. læs mere om vores politik her.
Diverse
Vi forbeholder os retten til at nægte salg til virksomheder eller enkeltpersoner på vilkårlige grunde.
Ukorrekte oplysninger
Vi forbeholder os ret til mulige typografiske fejl såsom, men ikke udelukkende:
-
Forkert offentliggjorte priser
-
Forkerte specifikationer og tekniske data
-
Forkerte billeder
-
Forkert kompatibilitet
Vi forbeholder os retten til at bestilte produkter kan være udstedt af vores leverandør og vi kan derfor ikke opfylde vores aftale. I det usandsynlige tilfælde, at dette skulle ske, kontakter vi dig, og vi vil så vidt muligt forsøge at finde et tilsvarende produkt.
Force majeure
Hvis du er erhvervskunde, er Beltton fritaget for bod for manglende opfyldelse af visse forpligtelser i denne aftale, hvis det er baseret på formildende omstændigheder, der vanskeliggør, forhindrer eller forsinker opfyldelse som beskrevet nedenfor.
Sådanne formildende omstændigheder skal anses for at omfatte, men ikke være begrænset til:
-
Myndighedens handling
-
Ny tilføjet eller ændret lovgivning
-
Konflikt på arbejdsmarkedet
-
Blokade
-
Strejke
-
Terror
-
Brand eller oversvømmelse
-
Sabotage eller større ulykke.
Force majeure omfatter også afgørelser fra myndigheder, der påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriktioner, advarsler, salgsforbud osv. I tilfælde af uklarheder eller spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice. Aftaler mellem dig og os indgås på svensk, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt i det enkelte tilfælde.
Kontakt os
0155-29 26 00
Kunde service
Køb, ordre, produktinformation, ordre og leveringsinformation.
E-mail: info@beltton.se
Serviceafdelingen
Garanti, reklamationer, reparationer og annullerede køb
Mail: support@beltton.se
Retur adresse:
Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38, Nyköping, Sverige
Adresse:
Beltton AB
Boks 561
611 10 Nyköping, Sverige