OP Bank sticker ut från konkurrenterna med en unik kundupplevelse

OP Bank skiller sig ud fra konkurrenterne med en unik kundeoplevelse

Læs om, hvordan OP Bank i Finland ved hjælp af stillerum ikke kun forbedrede medarbejdernes trivsel, men også skabte en kundeoplevelse, der skiller sig ud fra konkurrenterne.

Et produktivt kontor i Frankrig Læsning OP Bank skiller sig ud fra konkurrenterne med en unik kundeoplevelse 4 minutter Næste INEX Partners, logistikcenter

Osuuspankkis afdeling i Nakkila, beliggende i det sydvestlige Finland, tilbyder nu et moderne, behageligt og tilpasningsdygtigt miljø for sine kunder og medarbejdere. Ved at bruge VETROSPACE mødekapsler i det nye interiør kan banken udvide sin forretning og differentiere sig fra sine konkurrenter med en unik kundeoplevelse, der tiltrækker folk og forbedrer medarbejdernes trivsel.

Bygningen, der huser Osuuspankkis afdeling i Nakkila, en del af OP Gruppen, blev bygget i 2004 og var klar til et indvendigt ansigtsløft. Filialchef Jussi Kuvaja og hans arkitekt Hannu Pietilä ledte dog ikke efter hurtige løsninger. Jussi siger, at de ønskede at skabe noget langtidsholdbart, noget, der ville se dem som pionerer og forbedre vilkårene for både kunder og medarbejdere.

Banken spiller en central rolle i Nakkila-samfundet, hvor 15 medarbejdere hjælper cirka 13.000 kunder med forskellige finansielle ydelser. Jussi og Hannu havde researchet grundigt og indset, at mødelokalerne var løsningen på bankens renoveringsbehov. Jussi forklarer, at bygningens oprindelige arkitekt, Hannu, forstod deres behov, og hvilke udfordringer de kunne møde med den eksisterende struktur i bygningen. De havde primært brug for et fleksibelt layout, fremragende lydisolering for at bevare fortrolige samtaler og rum med to indgange – én for medarbejdere og én til kunder. De havde også en stram tidsplan, så de havde brug for en partner, der kunne leve op til deres forventninger i den forbindelse.

OP Bank

Tre uger fra start til slut

Jussi var taknemmelig for, at Vetrospace var med fra start i planlægningsfasen og kunne følge den stramme tidsplan for renoveringen. Gennem detaljeret planlægningsarbejde mellem Jussi, Hannu og Vetrospace blev grundlaget lagt for en problemfri installationsproces.

Jukka understreger, at de havde forberedt alt for Jussi og Hannu, herunder layoutskitser og specifikationer for materialer og netværk, for at gøre processen nemmere for dem. "Karakteristikaene ved vores løsninger gør, at de kan installeres med minimal forstyrrelse, hvilket gjorde det muligt for banken at forblive åben under installationen af ​​pods."

"Det var utænkeligt for os at lukke helt, da mange af vores kunder foretrækker at gøre deres økonomiske anliggender personligt frem for online," forklarer Jussi. "Vetrospace plug-and-play resulterede i minimal forstyrrelse, og renoveringen blev afsluttet på kun tre uger fra start til slut."

Op Bank Stille Værelse

Velkommen tilbage med et stænk af farve

Nakkila OP har nu seks af de største tilgængelige VETROSPACE XXL- og XL-kabiner i sit rum. Fem af disse bruges til at interagere med kunder, mens den sjette fungerer som backoffice for personalet.

Organiseret i en række adskiller podsene elegant bankens kundeområde fra back office, hvilket minimerer lydtransmission mellem de to sider. Jussi har brugt kapslernes fleksible designmuligheder til at bryde væk fra de traditionelt afdæmpede farvepaletter, der ofte ses i banklokaler.

"I banksektoren har vi en tendens til at bruge grå, sort og brun, men med denne renovering ville jeg introducere nogle farver, herunder vores virksomheds orange og andre nuancer. Vetrospace gjorde det muligt."

Responsen fra både kunder og medarbejdere har været overvældende positiv.

"Alle sætter pris på følelsen af ​​plads, privatliv og bekvemmelighed. At møde vores kunder ansigt til ansigt er en vigtig del af kundeoplevelsen, og nu har vi et fantastisk arbejds- og forretningsmiljø," siger Jussi.

Jussi understreger også, at denne renovering viser, at trods tilgængeligheden af ​​digitale banktjenester, er den fysiske bankfilial fortsat en vigtig del af bymidten.

"Vores medarbejdere skal mødes ansigt til ansigt, og vores kunder værdsætter virkelig det personlige præg, især i følsomme sager som dødsboer eller realkreditlån. Ved hjælp af disse kapsler har vi forvandlet vores filial til et fremragende sted for vores kunder. og et sikkert og behageligt arbejdsmiljø for vores personale."

Er du også interesseret i en lignende løsning? Se vores brede sortiment her eller kontakt os, så hjælper vi dig videre